{{wt_travel_provider}}
Regler vedrørende håndtering av personlig informasjon
INNHOLD
På TripX søker vi å gi våre kunder, og våre kunders kunder i de tilfellene vi er «Teknisk Produsent», med den beste og rimeligste reiseopplevelsen vi kan gi dem. For å kunne gjøre det, trenger vi å innhente noe personlig informasjon.
GDPR (General Data Protection Regulation) er EUs bestemmelse for databeskyttelse, gyldig i alle EU-land. Fra 25. mai 2018 vil den erstatte PUL (Personal Data Act).
For oss er det innlysende at du som kunde skal vite hva, hvordan og hvorfor vi innhenter og håndterer, og hvor lenge vi lagrer din informasjon – du kan finne svarene på alt dette nedenfor.
Innhenting av personlig informasjon gjøres for å kunne gi kunden produktet vi lover. Til dette samler vi kun inn nødvendig informasjon.
Bruk av personlig informasjon må ha et spesifikt formål, og kundens samtykke gjelder kun formålene som er beskrevet.
Tittel, navn og fødselsdato brukes for å sikre at bestillingen kan gjøres og at billetter kan utstedes.
Adresse, e-post, IP-adresse og telefonnummer brukes for å
Passnummeret brukes
Personnummer brukes til
Legeerklæring brukes
Bankkontonummer, kredittkortnummer og debetkortnummer brukes til å
Informasjonskapsler brukes til å
Ingen annen informasjon innhentes, og ingen informasjon vil brukes annet enn til overfor nevnte formål.
All spesifisert informasjon og alle samtykker blir innhentet digitalt under bestillings- og betalingsprosessen når kunden
Navn, e-post og telefonnummer vil også innhentes om kunden bruker skjemaet på nettsiden for å sende oss et spørsmål direkte.
Ved å ringe til kundeservice, vil kundens telefonnummer registreres.
Legeerklæringer vil innhentes digitalt i tilfelle kunden har kjøpt avbestillingsbeskyttelse som tilleggstjeneste, og kunden sender en skannet kopi av legeerklæringen til [email protected] . Så fort saken blir avsluttet, vil informasjonen slettes.
Bankkontonummer og e-post vil innhentes om kunden legger inn en klage på deler eller hele reisen etter kjøp av avbestillingsbeskyttelse som tilleggstjeneste og bekrefter dette i tillegg til å oppgi relevant bankinformasjon under knappen «Din Bestilling». Så fort saken er løst, vil informasjonen slettes.
Samtykke og innhenting av kundens e-post for å sende informasjon om nye reisemål, produkter og kampanjer kan også innhentes separat om kunden aktivt velger dette på nettsidene.
Samtykke og personlig informasjon vil lagres i to år før det blir slettet, om ikke kunden har gitt beskjed før utløpsdato.
Navn, adresse og bankkontonummer innhentes også separat under fakturering. Informasjon om faktura og betalingsbekreftelse lagres i TripX finanssystem i syv år i samsvar med gjeldende regnskapsskikk. Etter denne datoen vil informasjonen slettes.
Bruken av personlig informasjon er basert på
TripX har valgt å samarbeide med utvalgte partnere, og i noen tilfeller må vi dele visse personopplysninger med dem for å levere det produktet vi har lovet kundene våre. Våre partnere er hovedsakelig aktive innen flyreiser, hoteller, transport og markedsføring.
Under bestillingsprosessen kan du gi ditt samtykke til at TripX Travel behandler dine data for markedsføringsformål. I så fall godtar du at TripX Travel og/eller vår partner bruker dine data til å sende personlige reisetilbud i form av nyhetsbrev via e-post.
Hvis du godtar analytiske informasjonskapsler på nettstedet vårt, samtykker du til overføring av pseudonymiserte data om bruk av nettstedet til TripX Travel for å analysere hvordan det brukes. Det juridiske grunnlaget er ditt samtykke, artikkel 6(1)(a) i GDPR.
Formål: Analysere brukeratferd på nettstedet, utvikle nye produkter og tjenester, optimalisere eksisterende produkter og tjenester, samt måle og planlegge markedsføringskampanjer.
Behandlede data: Pseudonymisert identifikator (ID).
VÅRE KUNDERS RETTIGHETER
Alle kunder har rett til å få
6.1 Tilgang til sin personlige informasjon
Det er mulig for kunden å få tilgang til individuell personlig informasjon som TripX har innhentet og lagret om han/henne helt gratis.
Om dette kreves, vil TripX sende en digital fil med denne personlige informasjonen direkte til kunden
6.2 Rettelse av unøyaktig personlig informasjon
Om personlig informasjon, som har blitt godkjent av kunden, er lagret unøyaktig av TripX, har kunden rett til å få disse feilene rettet opp uten ekstra kostnad.
Om dette kreves, vil TripX sende en digital fil med kundens oppdaterte informasjon.
6.3 Slette personlig informasjon
Kunden har rett til, om han/hun ønsker, å få sin personlige informasjon slettet, og dette skal gjøres
Kunden kan ikke kreve sletting av informasjonen TripX trenger for å overholde loven, slik som all fakturainformasjon som må lagres i minst syv (7) år ifølge gjeldende regnskapsskikk.
6.4 Personlig informasjon som blir brukt til direct marketing eller automatisk profilering
Direct marketing og/eller såkalt automatisk profilering uten samtykke, er ulovlig ved lov, og enhver kunde som føler at hun eller han er rammet av dette som følge av TripXs innhenting av informasjon, har rett til å klage.
Kundehenvendelser vedrørende alle ovenfor nevnte saker må sendes via e-post til [email protected]
Øvrige spørsmål vedrørende TripXs informasjonsbeskyttelse sendes til [email protected]